måndag 7 maj 2012

Fotbollstårta

I helgen var det dags att glädja en väns son som fyllde 9 år.

Och efter några timmars arbete så lyckades jag till slut mickla ihop en fotbollsplan med matchtröja/shorts 
(IFK Sunne), visselpipa, rött och gul kort och som grädde på moset en fotboll ovanpå. Hade aldrig tidigare gjort varken en sådan stor tårta eller en fotboll, så än en gång mötte jag något nytt och en utmaningen som jag till slut faktiskt blev riktigt  nöjd med. 

Som överraskning till födelsedagsbarnet (som älskar lakritsnappar) gjorde jag en helt annan fyllning i  fotbollen. I stora delen av tårtan fanns vaniljbottnar, kolakräm, vaniljkräm och hallonmousse, spacklad med chokladsmörkräm. Fotbollen däremot innehöll svarta vaniljbottnar, lakritsfluff och hallonmousse, spacklad med vaniljsmörkräm.


Det roliga var, att senare få höra, att fotbollen blev en succé för mamma och några av de äldre istället :)



Och grand finalen blev.... En MYCKET nöjd och glad 9 åring :)
Grattis Elis!! 

1 kommentar:

  1. TACK snälla Annette!!!Var det mest fantastiska tårta jag har skådat:) OCH ätit:) Den blev verkligen lyckad! Kram Lotta

    SvaraRadera