fredag 13 april 2012

Converse & Lightning McQueen

Ja idag gäller det...
Ska för första gången ge mig på att göra en figurtårta. Gud hjälpe mig! MEN, är det något jag vet om mig själv, så är det att jag ibland faktiskt har likheter med en åsna. Då menar jag inte den korkade biten, utan att jag kan vara förbannat envis ;) Jaja, DET är på både gott och ont en del gånger,  men den här gången TROR jag att den ligger till fördel för mig :) SÅ håll tummarna att det bär och finns det någon med goda tips till en nybörjare så Bring it on ;)

I helgen som var testade jag (tillsammans med min dotter) att göra mina första Converse i fondant. Sugerpaste har jag inte prövat än, utan håller mig till hemmagjord fondant och det har faktiskt vart riktigt bra. Läste dock ett tips för att göra figurer i fondant, att den blev lättare att jobba med om man blandar i lite CMC. Får absolut bli något att testa inför nästa par. För liiite trixit var det att få fondanten att "stå upp" innan den torkade till. Och då lät jag till ock med mina färdiga bitar till Conversen att torka lite innan jag satte ihop skon. Men som sagt övning ger färdighet och just nu handlar ju nästan allt jag gör om att klura och komma underfund med hur allt funkar att jobba med.

Här är i alla fall de första Conversen som gjordes...

Till nästa gång ska jag försöka göra en egen mall med lite högre skaft.


 Då så,dags att göra ett ryck och se om man kan  fixa biltårtan ;)
Ha en underbar fredag den 13:e på er ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar