söndag 15 april 2012

Molnig dag med lite pyssel på g

Dagen ser ut för att bli molnig tyvärr, men det ger ju tid och anledning till att vara kvar inne och pyssla. Och just nu ligger pyssel väldigt nära hjärtat. Tyvärr drabbar det en del av studierna, som jag just nu är inne i en stor svacka med :/ Not good at all. Läser till behandlingsassistent och har cirka 1 1/2 år kvar. Önskar bara att den "röda tråden" i utbildningen var lite mer i klartext och att direktiven inte var så luddiga.För min egen del har mycket av motivationen försvunnit tack vare det. Men jag får ta en dag i taget och se vart det bär.

Den röda tråden när det gäller att utveckla mig själv med bakverk, som annars inte är så enkelt att få tag på här i kring,  håller däremot i sig i samma linje :) Jag vill lära mig och jag har blodad tand att försöka få min egen nisch och prestera något som inte finns att köpa i affären (Vilket med andra ord innebär det mesta förutom gräddtårta och prinsesstårta haha).

En av de första tårtorna jag gjorde för att testa nya spännande smaker var en Salta fisken tårta


Min make, som annars inte tycker om lakrits, blev verkligen stormförtjust i smaken och tro det eller ej, men han lyckades att trycka i sig nästan en hel tårta, på bara några dagar. :D 

Chokladbotten, Hallonmousse, salta fisken-fluff, vit citronfrosting och toppad med vit chokladspån, kiwi och salta fiskenbitar.


Mitt största problem när det kommer till tårtor, är att jag inte äter tårta själv. Smaka lite på de olika fyllningarna kan jag göra, men kombon av fyllningar som  blir slutresultatet i tårtorna, får jag helt förlita mig åt mina testpersoner tycke :) Och sen kan man ju tänka sig till vilka smaker som bland annat kombineras i godis ;) Hallon/lakrits är ju en höjdare där :)

Dags att lägga sig på soffan med kurslitteraturen ett tag nu, så man fortare kan börja pyssla :) Finns ju så otroligt många bloggar som inspirerar en och jag har en hel del utmaningar som ligger och bubblar i mig nu :)

Hoppas ni får en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar