måndag 16 april 2012

Måndagen går mot sitt slut.. nästan..

Måndag och ny vecka. Ja,vad kan man säga om det?! Jo för all del, en dag närmare helgen  ;) Nä då, dagen har faktiskt varit helt okej, Grupparbetet har flutit på bra idag och temat konflikter var inte ens i närhet. DET gillas och är absolut inte någon dålig start på veckan. Och väl hemma väntade det tårtbotten-bakning. 2 stycken tårtor som jag lovat hjälpa till med till helgen.En av mina närmaste vänners pojkvän fyller år och min dotters sambos systers son.. Antar man enklare skulle kunna beskriva det med följande ord... sonen till min dotters svägerska haha. Ja ni ser, inte alltid de små grå är med direkt så här efter helgen ;)

Eftersom jag just för tillfället bara har tårtor som ligger bakåt i tiden, så fyller jag väl på med ytterligare en som gjorts tidigare. Här blev 1 tårta 2. Lite Ta 2 betala för 1 ;) Nu blev ju detta en testpanels-tårta.

Hade tanken Ying & Yang i huvudet och det står ju för "motsatsen" .
Ljust-mörkt, kvinnligt-manligt, månen-solen och så vidare.
I vårt samhälle blir gränserna mellan det ena eller det andra mer och mer utsuddade. 
Så varför inte en tårta med samma koncept?!


Vid första anblicken skulle ni säkert tro att den vita till höger är sötare och lenare än den mörka till vänster. Men,så blev det inte riktigt ;)

Tårtan till vänster innehåller blåbär mousse, kolakräm och glasskräm. Spacklad med vitchoklad smörkräm,dekorerad med blåbär och björnbär som i sin tur är täckt med blåbärsgelé. Lite syrlig och god till sommaren skulle jag tro. Medan den vita till höger innehåller viol-lakritsfluff och glasskräm. Täckt med hemmagjord fondant.

Så, man kan säga att ögat lurar en i det här fallet :) Det ljusa är inte alltid det lättaste (inte i smaken i alla fall) ;)

2 kommentarer:

  1. Herregud vilka snygga tårtor du gör!!! Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh Tack gulliga :) Jobbar på att bli bättre :) Grön på kvisten men tycker att det är sååå kul :) Ännu roligare ska det bli bara jag får hem lite verktyg och färger :) Plus får testat mig fram lite med material som finns på marknaden :)) Kul att du kikade in :)Kram Annette

      Radera