lördag 14 april 2012

Migrän - tårtbak -migrän - sol -migrän- sängen

Ja idag har jag , för vilken vecka i ordningen vet jag inte, kämpat mot migrän. Blir snart T O K I G!! Jag är inte den som ger upp om jag har ont eller så men det HÄR börjar verkligen ta på min ork. Känner mig bara så förbannats ledsen av att inte en dag går utan att huvudet ska bulta. Men, ett tappert försök med både bak och en tripp i solen försökte jag med. Men resulterade bara i att jag fick krypa i sängen :(

Och lite pissed är jag. Hela vintern har jag gått och längtat efter sådan dag som idag, då man kan få njuta av sol o värme igen. Men, icke!! Utan man får vackert krypa in imörkret.

Jaja så är väl livet..

Började i alla fall testa biltårtan inför nästa helg "Lightning Queen" Har ALDRIG i hela mitt gjort någon figurtårta, så det blev en rejäl utmaning :) Första tanken var, att eftersom jag ska ha bilen ståendes på en vanlig tårta, så vore det kul med lite effekt även på insidan bilen. Bestämde mig för en blå botten med hallonsmörkräm mellan lagerna och täckt med chokladsmörkräm. 




Första steget mot resultat...

Färgkombon vart riktigt läcker och cool tycker jag :)

I hallonsmörkrämen  rörde jag även ner krossad choklad.

Efter att ha lagt ihop två lager  av tårtbotten var det dags att fixa formen.... Och naturligtvis täcka den med chokladsmörkrämen..... (denna smakar dock inte som vanlig smörkräm pga att hälften består av Philadelphia ost)



Känner mig faktiskt ganska nöjd än så länge :) Man ser ju att det är en bil i alla fall ;)  Så nu är det bara in med den lilla rackaren i frysen tills nästa helg, då den ska kläs med röd fondant och dekoreras. Hoppas verkligen  att jag ror i land hela min idé då :)

Nej ner under täcket nu o försöka jaga bort migränen. 
Hoppas att ni fått njutit av solen idag och samlat mycket energi. Ha en underbar lördagkväll på er 


1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur det är med migrän, jag har haft ihållande migränanfall och migränkänningar i två veckors tid. Hoppas du får lite andningsuppehåll!

    (veronica@onlajn.com)

    SvaraRadera